loading...
پنجمی های رازی
پيغام مدير سايت

سلام به خدا دارم از ناراحتی می‌میرم می‌دونین چرا چون که شما گل ها یک زحمت کوچولو موچولو به خودتون نمی‌دین یه نظر برای من بزارید معلوم شد که هیچ کس من رو دوست نداره!!!!!! نه تنها کسی از من خوشش نمی‌آید بلکه از وب ام هم خوشش نمی‌آید. باشه حالا که اینجوری شد من هم قهر ام تا وقتی که بیام و ببینم که واسم نظر گذاشتید. هر روز سر می‌زنم به وب ام اگه نظر گذاشتید من هم مطلب می‌زارم

زهرا نجفی بازدید : 8 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (0)

 

از شكر حرف زدن كافي نيست. به هنگام حرف زدن از تلخي ها هم بايد شيرين بود.

فكر نكنيد اين نوشته يك نمونه از اصول آداب معاشرت استو بايد حتما آداب و تربيت تغيير ناپذيري را فرا گرفت تا بتوان در جامعه موفق زندگي كرد. در حقيقت اين آداب در معاشرت و زندگي با ديگران است كه به كار گرفته مي‌شود تا به تدريج نسل هاي آينده، با تغييراتي كه در شيوه‌ي زندگي شان به وجود مي‌آيد، در هماهنگي كامل زندگي كرده و ي ديگر را به خوبي تحمل نمايند.

با اين روش است كه اميد واريم بتوانيم صدايمان را به آيندگان برسانيم. اميد ما به نسل هاي آينده است كه اين آداب ساده و مختصر را از ما قبول كرده و آن را بياموزند كه به يك زندگي بهتر دست پيدا كنند. به همين دليل بايد خود ما ابتدا از اين آداب ساده آگاهي كامل داشته و آن را در همه جا و همه وقت و در همه سني به كار گيريم تا بتوانيم به گونه ي مطلوبي به فرزندانمان هم بياموزيم تا جامعه ي بهتري براي فردا داشته باشند.

حوادث بزرگ به طور معمول از خشونت هاي كم ارزش و ذره ذره تأثير مي‌پذيرد و عاقبت منجر به درگيري مي‌شود و حيف از اين زبان سرخ است كه با لحن توهين آميز و عبارت هاي ناشايست آلوده شود و سرسبز را بر باد دهد.

در حالي كه كلماتي مثل دوستت دارم، ببخشيد، عشق، متأسفم، متشكرم و .... بار دوستي خود را در همه حال و همه جا حفظ مي‌كند.

هر حالت شخص مي‌توان نشان دهنده ي ادب شخصيت و آگاهي او مي‌باشد. مي‌توانيم با آسايشي كه به همراه ادب به دست مي‌آوريم زندگي بهتري را در كنار هم و در اين دنياي بزرگ داشته باشيم.

آداب روز مره

در زندگي هر يك از افراد بشر دو راه وجود دارد:راه خوب و راه بد. اگر بعضي راه خوب را انتخاب مي‌كنند براي آن است كه راه بد بر اثر كثرت عبور ما بسته است.

سه كلمه ي جادويي اين سه كلمه ي جادويي را در روز چندين بار به كار ببريد: لطفا، متشكرم، ببخشيد.

دو كلمه ي شوم در زندگي خانوادگي شوم ترين كلمات اين ها هستند: مال من، مال تو.

در مكان هاي عمومي در عصرما اين حادثه مي‌تواند در هر جايي رخ دهد:

يك روز مردي در اتوبوس جايش را به خانمي تعارف كرد. خانم به قدري از كار آن مرد متعجب شد كه از هوش رف وقتي او را به هوش آوردن از عمل نيك او تشكر كرد. اين بار مرد از شدت تعجب از هوش رفت.

در اتوبوس مطب وساير مجامع عمومي بهتر است جايمان را به افراد مسن تر بدهيم چه زن، چه مرد.

اگر براي فرزند نوجوانتان جايي را اختصاص داده ايد از او خواهش كنيد كه جايش را به افراد مسن تر يا بچه دار يا معلول بدهد. فرا گرفتن ادب از سنين نوجواني خود يك پديده ي بي نظير است.

هر روز براي ياد گيري يك فرصت جديد است.

قسم    هر چه بيشتر قسم بخوريد تا حرف خود را به ديگران ثابت كنيد باور ديگران را نسبت به خود كاهش داده ايد

در خانه     وقتي به خاطر رفتار متينتان در خارج از خانه مورد احترام قرارمي‌گيريد اين رفتار را در خانه هم حفظ كنيد.

معامله ي نسيه         صف ارزشي ندارد ولي وقتي ارزش پيدا مي‌كند كه جلو ي عدد صحيح قرار بگيرد

اگر مغازه يا فروشگاهي به شما عتبار دهد كه نسيه معامله كنيد بهاين فكر كنيد كه ممكن است گذران آخر برج براي او هم همان اندازه سخت باشده كه براي شما دشوار است.

اختلافات خانوادگي        پيش از ازدواج چشم هارا كمي باز كنيد و بعد روي هم بگذاريد. اختلافات خانوادگيو گله گذاري هاي زناشويي را در خانه و در اتاق خصوصي خودتان حل كنيد نه جلوي دوستاني كه بايد ساعاتي را با آن ها بگذرانيد. هرگز آن ها را به شهادت نگيريد و وادار به پشتيباني از خود نكنيد. شايد واقعا با شما موافق نباشد.

ساعت مچي      ساعت مچي با بند چرمي يا فلزي مخصوص روز است. ساعت مچي با بند ظريف براق يا نگين دار زنازه مخصوص شت است كه با لباس هاي تشريفاتي تر استفاده مي‌شود. تنها آقايان مي‌توانند ساعت مچي با بند چرمين يا بند پوست مار و كروكديل را در ميهماني هاي شب استفاده كنند.

حلقه ي ازدواج        حلقه يا انگشتر در انگشت انگشتري دست چپ نشانه ي داشتن نامزد يا همسر است ولي در ساير انگشتان همان دست يا دست چپ آن معني را در بر نمي‌گيرد.

اتاق خواب    به محض اين كه شب فرا رسيد و چراغ هاي خانه شما روشن شد پنجره ي اتاق خوابتان را ببنديد. پشت اين ديوار پارچه اي است كه زندگي خصوصي شما مي‌گذرد.

انگشت اشاره     انگشت اشاره در حقيقت براي اين آفريده نشده كه به آن انسان ها را نشان دهيم.( گرچه نامش انگشت اشاره است) براي اين هم آفريده نشده كه از طريق سوراخ هاي بيني آناتومي داخل آن را كشف كنيم.

پشت فرمان اتومبيل    آيا تا به حال از خود سؤال كرده ايد كه چرا بعضي از آقايان پشت فرمان اتومبيل يا پشت چراغ قرمز در سوراخ هاي بيني شان دنبال مرواريد مي‌گردند؟

بخشنده ي پول    اگر دست و دل باز هستيد سعي نكنيد كه اين موضوع را به رخ مردم بكشيد و اگر براي نمايش بخشنده ايد بدانيد كه مردم افرادي را كه با دست راست پول مي دهند و با انگشتان دست چپ حساب آن را نگاه مي‌دارند به زودي خواهند شناخت.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سلام يكم كمك كنيد و بگيد كه از چه چيز هايي بيشتر در وب ام استفاده كنم
    از چه نوع داستان‌هايي نخوشتان مي آيد؟
    جه چيزي را از همه بيشتر دوست داريد؟
    در چه چيري مهارت داريد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 894